- CHP'nin misyonu 80 yıldır hiç değişmedi. Yapılan her projeye ; Köprüler, barajlar, havaalanları, elektrik santralleri, Hastaneler herşeye karşı çıkmak. Sanki; Türkiye'nin kalkınmasını engellemekle görevlendirilmiş imajı vermektedir.
- Yıl 1957, İstanbul imar çalışmalarını başlatan Başbakan Adnan Menderes, Barbaros Bulvarı, Büyükdere Caddesi, Vatan Caddesi, Millet Caddesi ve Edirne Asfaltını açtı. CHP, Vatan Caddesi’nin genişliğine “Uçak mı indireceksiniz?” diye karşı çıkmıştı.
- Adnan Menderes, İstanbul Boğazı’na ilk köprüyü yapmak için çalışmaya başladığında, İsmet İnönü ‘yıkılır’ diyerek karşı çıktı. CHP liderliğini devralan Bülent Ecevit de “Hiç gereği yokken İstanbul’a asma köprü yapıyorlar. Bu köprüden mutlu azınlık, zenginler geçecektir” diyerek muhalefet etmişti.
- Turgut Özal tarafından yapılan Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, Recep Tayyip Erdoğan tarafından yapılan Yavuz Sultan Selim Köprüsüne, Güneydoğu Anadolunun can damarı olan GAP projesine de CHP karşı çıkmıştı.
- Keban Barajı’nın temeli atıldığında CHP lideri Ecevit “Kurbağalara göl yapıyorsunuz” demişti. CHP’nin lideri KILIÇDAROĞLU; 2001’de açılan Sabiha Gökçen Havalimanı için, “Uçak iniyor mu? Hayır. Peki uçağın inmediği yere havalimanı yapan başka bir ülke gördünüz mü siz? Bu ne demek biliyor musunuz arkadaşlar? Tuz Gölü’ne alabalık tesisi yapmaya benzer” sözleri ile karşı çıkmıştı. (https://www.internethaber.com/kemal-kilicdaroglu-sabiha-gokcen-havalimanina-karsi-ciktigi-video-tt-oldu-video-galerisi-2074732.htm )
- Kılıçlaroğlunun sorusu da çok ilginç "uçak inmeyen yere hava alanı yapılır mı?" demiş. Havaalanı olmayan yere uçak iner mi? Hava alanı; uçak insin diye yapılıyor.
- Marmaray ve Avrasya Tüneli projelerine de “güvenlik” ve “çevre” gibi gerekçelerle karşı çıktı. Çamlıca Camii’na karşı çıkan CHP’nin bahanesi ise “İstanbul’un simgesi bellidir. Koca Sinan’a haksızlık yapılıyor” oldu.
- İstanbul’la İzmir arasını 1,5 saat kısaltan Osmangazi Köprüsü ve oto yollar CHP'nin karşı çıktığı projelerdi.
- 16 Haziran 2013 yılında CHP’nin desteklediği kendilerine Taksim Dayanışma Polatformu adını veren Gezi elebaşları ilk olarak 6 Haziran’da dönemin Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç ile İstanbul’da bir araya geldi. Ancak görüşmeden bir sonuç çıkmadı. Olaylar dinmek bilmeyince bu kez dönemin Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan 13 Haziran’da Gezicileri kabul etti. Türkiye'yi yakıp yıkan Gezi elebaşları her iki görüşmede talepleri şöyledir:
1-Gezi Parkı’na Topçu Kışlası projesi dursun.
2-AKM’nin yıkımından ve yeniden inşasından vazgeçilsin
3- 3. Köprü ( Yavuz Sultan Selim köprüsü ) yapılmasın.
Yeni havalimanı projesi askıya alınsın, Kanal İstanbul projesi iptal edilsin.
Anlaşılan; Türkiye’ye çağ atlatacak projeleri durdurmak, amaç… Ağaç filan bahane...
Ağaç bahanesiyle birçok yeri yakıp yıktılar. Gezi olaylarının Türkiye'ye doğrudan maliyetinin 1,4 milyar dolar, dolaylı maliyetinin ise 100'lerce milyar dolar olduğu açıklanmıştır. Çoğunluğu gençlerden oluşan kitle. Olaylarda 46 kamu binası, 231 polis aracı ve 44 ambulans kullanılmaz hale geldi. 326 iş yeri ve 201 araç tahrip edildi, 80 belediye otobüsü ve 85 otobüs durağı yakıldı.